Головна » Бібліотека

Бібліотека

1

15 вересня – Міжнародний день демократії

«Свобода не втратила своєї привабливості. Але завдання встановлення і підтримки демократичних інститутів для її захисту важке й потребує чимало часу. Поступ рідко буває дорогою в одному напрямку. Авторитарне правління може закінчитися раптово, а  встановлення демократичних інститутів – ні.»

                                                                         Кондоліза Райс

Міжнародний день демократії встановлений Генеральною асамблеєю ООН

8 листопада 2007 року на її 46-му пленарному засіданні, що було виражено у відповідній резолюції № 62/7.

Вперше відзначався 15 вересня 2008 року. Ця дата приурочена до 20-ї річниці першої міжнародної конференції нових та відновлених демократій. ООН запропонувала державам, а також регіональним, міжурядовим і неурядовим організаціям взяти нове свято, як привід звернути увагу на стан демократії в світі.

Слово «демократія» походить від двох старогрецьких слів, що означають «народ» і «влада», і традиційно переводиться як «влада народу». Під цим терміном мається на увазі політичний режим, в основі якого лежить метод колективного прийняття рішень з рівним впливом учасників на результат процесу або на його істотні стадії.

Механізми демократії засновані на вільному волевиявленні народу, неухильному дотриманні прав і свобод людини, а також тісно пов’язані із забезпеченням правопорядку, стабільності та цілісності її інститутів і її моделі. Що примітно, — на даний момент не існує єдиної моделі демократії, оскільки теорія і практика далеко не завжди співпадають, проте прогресивне міжнародне співтовариство активно виступає на підтримку зусиль держав і урядів щодо заохочення та зміцнення всіх демократичних процесів.

Основні проблеми демократії — влада, її технології, мирне делегування, зміна і її легітимність в очах народу, а також забезпечення рівноправності, але вони мінімізовані і, як правило, знаходяться в площині широкої суспільної дискусії та саморегуляції, на відміну від інших політичних режимів, однак також впираються в питання моральності, духовності і деякі історико-культорологічні цінності, властиві для  тих чи інших етногеографічних просторів.

Зараз демократію відносять до основних і універсальних суспільних загальнолюдських цінностей. Вона є фундаментом для побудови принципів всіх провідних держав, співтовариств, союзів і федерацій, а також лежить в основі Організації Об’єднаних Націй.

Влада народу: 6 книг, щоб зрозуміти демократію

Книга: «Глобальне відродження демократії»2004рік

Упорядник: Євгеній Виноградов

Про що: До збірки входять статті Семюела Гантінґтона, Ларрі Даймонда, Філіппа Шміттера, Френсіса Фукуями, Хуана Лінца, Аренда Лейпхарта, Роберта Д. Патнема й багатьох інших дослідників. Усі вони намагаються розв’язати комплекс політичних, соціальних, економічних та освітніх проблем, а як результат – віднайти стратегію успішного демократичного управління.

Книга: «Про сутність і цінність демократії» 2004рік

Автор: Ганс Кельзен

Про що: В одному з класичних творів 20-го століття автор описує особливості практичного застосування демократії. Робота складається з 10 глав, які присвячені певним питанням: свобода, народ, парламент, реформа парламентаризму, професійне представництво, мажоритарний принцип, управління, вибір керівника, формальна та соціальна демократія, демократія та світогляд. У книзі автор говорить про ідеальну й реальну демократію.

Книга: «Демократія: Антологія», 2005 рік

Упорядник: Олег Проценко

Про що: Матеріали антології освітлюють історію західного політичного мислення від античності до наших днів. Збірник складається з 5 частин, що відображають послідовність розвитку демократії: «Концептуалізація: що таке демократія?», «Типологізація: моделі та теорії демократії», «Трансформація: становлення та переходи до демократії», «Консолідація: демократичний процес, громадянське суспільство і політична культура», «Перспектива: демократія, глобалізація і міжнародний порядок».Книга містить праці основних мислителів різних епох: від Арістотеля і Цицерона, Жан-Жака Руссо і Монтеск’є до Роберта Даля, Семюела Гантінґтона та багатьох інших.

Книга: «Democracy and International Law», 2004 рік

Упорядники: Ян Ваутерс, Барт де Местер, Седрік Рінґарт

Про що: Роботу написано у форматі аналітичного звіту групи LIRGIAD (представники Левенського католицького університету, що досліджують політологію, право, соціальні науки). У ній розглядається практичний аспект демократії, її роль у суверенітеті окремих країн та міжнародних організаціях (наприклад, НАТО, ЄС), специфіка її розвитку за різних обставин (наприклад, за часів «Холодної війни»).

Книга: «Невичерпність демократії», 1994 рік

Упорядники: Олександр Терех, Яків Оксюта

Про що: У книзі простежено шлях думок людства про народовладдя. Речники демократичних ідей у різні часи, за різних обставин, із застереженням і сумнівами все-таки доходять висновку, що демократія нам необхідна. Завдяки роздумам вдало зображено не лише політичний, а й моральний аспект демократії.

Книга:   «Демократія»

Автор: Кондоліза Райс

Про що: Чого можуть навчити минулі події, чим вони були і є корисні для розвитку демократії? Чи дійсно індивідуальна свобода відступає нині на другий план? Що зобов’язана давати демократія? Одна з найсильніших, найавторитетніших політиків сучасності ділиться спогадами та порадами, як рухатися до справжньої демократії. Книжка містить аналіз ситуації у світі, думки щодо вибору шляху країн, які розвиваються, пояснення політичних процесів недалекого минулого та їхнього впливу на наше майбутнє. Кондоліза Райс висуває ідеї, що ґрунтуються на її досвіді як політика, науковця та громадянки. Це уроки демократії для всіх країн світу, що її потребують, — від Росії, Польщі та України до Кенії, Колумбії та Близького Сходу.

1Про авторку:
Кондоліза Райс — американський політик та дипломат, лідер Республіканської партії, Державний секретар США (2005—2009), Радник Президента США Джорджа Буша з національної безпеки, одна з найвідоміших політиків сучасності.

 

 

 

 

 

 

Міжнародний день грамотності

8 вересня 2020р.

Міжнародний день грамотності щорічно відзначається 8 вересня, рівно через тиждень після Дня знань

Дата вибрана не випадково: свято за рекомендацією ЮНЕСКО було присвячене відкриттю Всесвітньої конференції з ліквідації неписьменності, яка проводилася цього дня.

Ви вважаєте себе грамотною людиною? Впевнені? Вміння читати – лише мала частина вміння бути грамотною людиною, а ось здатність використовувати прочитане – це більш вагома частина вміння бути грамотним, хоча і не завжди вирішальна.

Грамотність – це ступінь володіння людьми навичками читання і письма відповідно до граматичних норм рідної мови, а також головний показник культурного і соціального розвитку населення.

8 вересня 1965 року в Тегерані відбулася Всесвітня конференція міністрів освіти з ліквідації неграмотності. На честь цієї події було вирішено щорічно проводити День грамотності. Головною метою дня є акцентування уваги людей на важливості грамотного і всебічно розвиненого життя суспільства, а також необхідності його поширення.

Грамотність – свято для людства, яке досягло вражаючого прогресу в цій галузі, довівши кількість грамотних людей у світі до чотирьох мільярдів. Однак грамотність для всіх – дітей, молоді та дорослих – ще не до кінця досягнута мета.

Боротьба з неписьменністю як і раніше залишається завданням величезного масштабу і складності. Незважаючи на помітні успіхи багатьох країн, більше 860 мільйонів дорослих залишаються неписьменними, а більше 100 мільйонів дітей не ходять до школи.

Безліч дітей, молодих людей і дорослих, охоплених шкільними або іншими освітніми програмами, не відповідають рівню, необхідному для того, щоб їх можна було вважати грамотними в умовах сьогоднішнього світу, що стає все більш складним.

Тема свята 2020 року звучить так: “Викладання і навчання грамоті в умовах кризи COVID-19 і в наступний період”. Особлива увага повинна приділятися ролі педагогів і зміні методів викладання. Ця тема охоплює  питання навчання грамоти в перспективі навчання протягом усього життя і тому буде зосереджена головним чином на молоді і дорослих.

Тема першого уроку у 2020/2021 навчальному році

«Здоровим бути модно!»

При підготовці до першого уроку можна скористатися корисними посиланнями:

Факти про здоров’я. Секрет довголіття

https://www.youtube.com/watch?v=7DbRvy7M6MM

Як вберегтись від коронавірусної інфекції: поради Всесвітньої організації охорони здоров’я

https://www.youtube.com/watch?v=2n-JJy_hJ84

7 квітня — Всесвітній день здоров’я

https://www.youtube.com/watch?v=6UxOog2DMs8

Чудова пісня “Молодь обирає силу і здоров’я!” (сл. Наталії Харибіної)

https://www.youtube.com/watch?v=GiFhrT4ORZ0.

 Мультики про здоров’я. Освіта дитини XXI століття. MagneticOne Org

https://www.youtube.com/playlist?list=PLshJpmmXcDiRCBf3grquj08YDV0nUt-Eq 

Пропонуємо найкращі книги для читання про здоровя.

В умовах сьогодення особливої актуальності набуває тема здоров’я, зміцнення імунітету та ведення здорового способу життя.

«Mens sana in corpore sano» (лат. «У здоровому тілі – здоровий дух») – відомий крилатий вислів, що став гаслом нашого сьогодення.

Використані джерела інформації:

–        рекомендації Департаменту освіти м.Чернівці;

–        ресурси Інтернет.

Бібліотека ВПУ № 3 – скарбниця знань і мудрості.

Бібліотеки – це скарбниці всіх багатств людського духу.

Г.Лейбніц

6Бібліотека ВПУ № 3 сьогодні є одним із провідних підрозділів училища, яка забезпечує інформацією навчально-виховний процес, є центром розповсюдження знань, духовного та інтелектуального збагачення. Бібліотека допомагає розвивати у читачів інформаційну культуру, творчу думку, здібності, таланти, пізнавальні інтереси; сприяє успішному засвоєнню як програмних, так і позапрограмних вимог, самоосвіті, плідному проведенню дозвілля учнів.

Бібліотека допомагає підвищенню фахової, педагогічної майстерності викладачів, вихователів, майстрів виробничого навчання шляхом популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї. Одним з найголовніших завдань бібліотеки є забезпечення навчально-виховного процесу. Яким же чином допомагає бібліотека учням у цьому питанні? По-перше, видає додому та в читальному залі літературу, по-друге, створює довідковий апарат, де кожен читач може знайти інформацію з будь-якої теми, по-третє, постійно діють виставки літератури на допомогу навчально-виховному процесу, інформаційні списки літератури, тощо.

У бібліотеці постійно ведеться кропітка робота з комплектування навчально-виховної літератури, ретельно відбирається і передплачується науково-періодичні видання. Нові надходження сучасної літератури забезпечують зростання кількості читачів.

Матеріали періодичної преси активно використовуються адміністрацією училища, викладачами, класними керівниками, майстрами виробничого навчання, вихователем гуртожитку.

Бібліотека постійно надає допомогу педагогічному та учнівському колективам у підготовці і проведенні позаурочних заходів.

Читацька активність учнів стимулюється спільною роботою бібліотекаря, викладачів, майстрів. Постійно проводяться групові та індивідуальні бесіди, під час яких учні отримують бібліотечно-бібліографічні знання, інформацію про важливість книги та її роль у житті суспільства.

Протягом останніх років бібліотекарем училища була упорядкована збірка інформаційно-методичних матеріалів “Вчись вчитися”, яка допомагає читачам навчитися самостійно працювати з книгою, підготувати доповідь, написати реферат, наукову роботу, скласти конспект, підготуватися до іспитів.

Нові форми і методи взаємозв’язку бібліотеки та педагогічного колективу вимагають постійного оновлення змісту роботи та диференційованого підходу до обслуговування читачів.

У вищому професійному училищі № 3 м.Чернівці бібліотека покликана бути осередком науки і культури.

Бібліотека… Тиша…Століття…Історія і тисячі імен… Тут зібрані думки, ідеї світу разом із мудрістю віків.

bezymyannyj

Типові правила користування бібліотекою

tupovi_pravula_bibliot

 

Думка про книгу

Про книгу висловлювались видатні люди:

bezymyannyj

“Люди перестають мислити, коли перестають читати” (Д.Дідро)

“Книги – діти розуму” (Джонатан Свіфт)

“Книжки – кораблі думки, що мандрують хвилями часу” (Френсіс Бекон)

“Завдання книг – полегшити, прискорити пізнання життя, а не замінити його”(Я.Корчак)

Без пристрасті до книжки людині недоступні культура сучасного світу, інтелектуальне і емоційне вдосконалення” (В.Сухомлинський)

“Одна мудра книга краща від найбільшого багатства”  –  перське народне прислів’я

“Людина, для якої книжка уже в дитинстві стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, як пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збіднілою, спустошеною” В.Сухомлинський

“Книга – сад, вмещающийся в кармане” – арабське прислів’я

“Дім, в якому немає книг, подібний до тіла, позбутого душі” (Цицерон)

“…Дивною і ненатуральною здається людина, яка існує без книги” (Т.Г.Шевченко)

“Бібліотеки – це скарбниці всіх багатств людського духу” (Г.Лейбніц)

“Читайте! Нехай у вашому житті не буде жодного дня, коли б ви не прочитали хоча б сторінки з нової книги” (К.Паустовський)

Цитати про книгу і читання

tsytaty-pro-knygu

tsytaty-pro-chytannya-ta-knygu

Бібліотека  пропонує для ознайомлення:

П’ять книг, які надихають творити добро, бути людяними і чуйними

 Ми живемо в жорстокому світі, й, можливо, нам дійсно не вистачає людяності. Саме тоді доводиться звертатися до книг, адже література – ідеальний вчитель. Правильно написана книга не тільки містить важливі знання, але й доносить їх до читача, закарбовуючи в пам’яті найважливіші тези.

Можна прожити життя та вчитися на власних помилках, а можна прочитати книгу й уникнути сумного досвіду. Крім того, якісна література пробудить настільки сильні почуття, що ви захочете змінити світ на краще, зрозуміти його й допомогти навколишнім. ГУРТ підготував список людяних книг про тих, хто жертвував власним життям заради інших.

      «Ковчег Шиндлера» Томаса Кеннеліknyzhka

Наймогутніша історія про взаємодопомогу під час Другої світової війни. Оскар Шиндлер – реальна людина, німецький підприємець, котрий, ризикуючи собою, врятував близько 1200 євреїв від руйнівної машини Голокосту. Історія Шиндлера – влучний приклад того, що добро трапляється навіть серед нелюдської жорстокості.

«Ковчег Шиндлера» написав Томас Кенеллі – австралійський прозаїк та драматург. Письменник видав декілька історичних романів, у яких намагався викрити дві соціальні проблеми – расизм та жорстокість.

Дехто вважає мову цього твору дещо сухою й нецікавою, але за допомогою такого прийому автор намагається занурити нас у сувору атмосферу війни, дати змогу визначитися з власним ставленням до подій, які він описує.

Книга отримала премію Букера у 1993 році. Й цього ж року режисер Стівен Спілберг вирішив екранізувати її. Фільм виявився дуже потужним, перекривши успіх Кенеллі. Фото.

1  «Вбити пересмішника» Гарпер Лі    

Історія життя письменниці Гарпер Лі свідчить: за свою літературну кар’єру можна написати лише одну книгу, але вона повинна бути досконалою.

Як казала сама Гарпер, ця книга – історія чистої та простої людини, але на цьому тлі авторка викриває серйозні соціальні проблеми. 30-ті роки ХХ століття в Америці були далекими від толерантності й позбавлення упереджень щодо кольору шкіри, тому афроамериканське населення майже не мало прав і свобод. У книзі змальована історія Тома Робінсона, якого звинувачують у насиллі проти дівчини. Чорношкірому хлопцю не доводиться чекати на допомогу, але його долею переймається Аттікус Фінч, якому все ж вдається виправдати Тома.

Також особливою цю книгу робить те, що за подіями спостерігає дитина. Читач бачить, як маленька донька Аттікуса сприймає цей світ та розчаровується в ньому, дорослішаючи в таких умовах.

«Вбити пересмішника» – книга не про Аттікуса чи його доньку. Взявши до рук цей твір, вам доведеться зустрітися ще з одним персонажем, який не є героєм та навіть не визнаний повноцінним членом суспільства, але не дивлячись на це, залишає в своєму серці місце для доброти, справедливості й подвигу. Фото.

2«Останній Листок» О’Генрі

Необов’язково штурмувати величезні томи творів зарубіжної та вітчизняної класики, щоб віднайти там важливі життєві уроки або вічні істини. Замість цього, варто звернутися до визнаного майстра новели – О’Генрі.

«Останній листок» – це історія прекрасної й у той самий час руйнівної сили допомоги, бо іноді, рятуючи життя, ми можемо втратити своє.

Молода художниця Джонсі занедужує. Час іде, а самопочуття не покращується. Зневірившись, дівчина вирішує, що вона розпрощається з життям, коли впаде останній листок із плюща, що росте за вікном її кімнати. Дівчина чекає, й із часом на рослині залишається тільки один листок, який наполегливо тримається на гілці. Це змушує Джонсі повірити в свої сили, й дівчина швидко видужує, але у той же час дізнається, що старий художник Берман, який жив по сусідству, помер у лікарні.

Митець знав про обіцянку молодої художниці, тому він у холодну ніч нитками прив’язав намальований листочок до гілки плюща. Саме ця  нічна «прогулянка» й підірвала його здоров’я.

Берман усе життя мріяв про створення шедевра, і, здається, це йому вдалося. Останній листок плюща ніколи не покажуть у галереї, але саме він врятував життя людини, що зробило його ціннішим за будь-який малюнок. Фото.

                4       «Чучело» Володимира Желєзнікова

Українські глядачі знають цю історію з однойменного  фільму. Доброзичлива дівчина Оленка, на прізвисько Чучело, допомогла своєму класові подорослішати та зрозуміти, що цей світ не чорно-білий, а в житті немає місця категоричності, з якою живуть її однокласники.

Історія Олени – це книга про людину, яка уособлює в собі задатки ідеальної людини – допомагати іншим, боротися за справедливість, бути сильною до кінця.

Цей твір буде особливо корисним для молодого покоління, бо нам є чому повчитися в головної героїні, наприклад, тому, що не завжди у відповідь  на добрі вчинки та наші благородні наміри ми отримуємо вдячність і розуміння, й іноді за гарні наміри доводиться платити. Фото.

                            5  «Зелена миля» Стівена Кінга

Історія, як і попередні чотири, застерігає: добро йде поряд із лихом. Головний герой твору Джон Коффі – носій незвичайного дару зцілення. Його намагання допомогти й привели його до камери смертників. Але в читача складається враження, що все мало бути саме так. Джон Коффі готовий допомогти будь-кому: від маленького мишеняти до жінки, хворої на рак, незважаючи на те, що зцілення змушує його пережити людський біль на собі.

Для нас цей герой має стати навіть не прикладом, а символом людяності, недосяжним ідеалом, про який треба пам’ятати. Книга «Зелена миля» отримала премію Букера у 1996 році за великий внесок у жанр хоррору. Фото.

 

 

Екологічні дати року

ekologichni-daty-roku

Сучасні незвичайні бібліотеки світу

suchasni-nezvychajni-biblioteky-svitu

prezentatsyya-microsoft-powerpoint-2

 

 

Виховання патріотизму формами роботи бібліотеки

Патріотичне виховання – це сфера духовного життя,

яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне,

 що любить і ненавидить людина, яка формується.

(В.Сухомлинський)

Велика роль у процесі формування патріотизму у молодого покоління належить бібліотеці навчального закладу. Метою патріотичного виховання бібліотеки є:

бібліотечними формами сприяти становленню громадянина –патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, незалежну, демократичну державу, знати свої права і обов ‘язки, цивілізовано відстоювати їх.

Немає важливішого завдання як виховання нового покоління українців. Без об’єднання зу­силь держави, освітніх установ і громадськості цього зробити неможливо. А головне в цьому – зацікавленість всіх у вихованні високоосвіченої патріотично налаштованої української на­ції, без якої Україна може втратити свою державність.

Роль бібліотеки в національно-патріотичному вихованні учнівської молоді, важливості розвитку національної свідомості, духовної культури, пріоритетні напрями в роботі бібліотек окреслені в Концепції національно-патріотичного виховання.

В бібліотеці училища розгорнута книжково – ілюстративна виставка з оглядом літератури «Патріотизм – основа духовного становлення громадянина України», де педагогічний колектив та учні можуть ознайомитися з літературою та рекомендованими документальними фільмами, присвяченими подіям українського державотворення.

 Краєзнавство як дієвий засіб патріотичного виховання молодого покоління.

«Кожному мила своя сторона»

(Г.Сковорода)

Але одне з чільних місць належить вихованню любові і дбайливого ставлення до рідної землі, – своєї “малої батьківщини”, її історії, поваги до народних традицій і звичаїв, фольклору, любові до рідної природи.

Нема в людини місця дорожчого, ніж те, де вона народилась, землі, на якій зросла… Щоб по-справжньому любити рідний край, його слід добре знати, необхідно вивчати його історію, мову, культуру.

У зв’язку з цим одним з пріоритетних напрямів патріотичного виховання учнів є краєзнавство.

Саме краєзнавча робота  посідає важливе місце в діяльності нашої бібліотеки з тим, щоб за допомогою краєзнавчих матеріалів сприяти вихованню у молодого покоління  патріотизму, національної свідомості, високої моральності.

Бібліотечне краєзнавство – складова частина загального краєзнавства, особливості якого обумовлено специфікою бібліотечної справи.

Його мета – виявити, зібрати і надати для використання всі матеріали, пов’язані за змістом з певною місцевістю, яка для її населення є рідним краєм; забезпечити бібліографічну інформацію за допомогою цікавих форм і методів популяризації краєзнавчої літератури; залучати молодь до активного пізнання рідної землі. Саме в бібліотеці  постійно діють книжкові виставки «Наш край – Буковина» та «Моя Земля  – Земля моїх батьків».

Рекомендований перелік тематичних фільмів , присвячених подіям українського державотворення

дивись за посиланням

Українського інституту національної пам ‘яті

КНИЖКОВІ ВИСТАВКИ  – ОДНА ІЗ ФОРМ МАСОВОЇ  РОБОТИ БІБЛІОТЕКИ


http://www.vpu3.cv.ua/index.php/biblioteka/bespala-portfolio-avtosohranennyj-2/

Портфоліо бібліотекаря Беспалої Л.Д. 2019 рік

 

 

Архіви

Категорії