Головна » Бібліотека

Бібліотека

Бібліотека ВПУ № 3 – скарбниця знань і мудрості.

Бібліотеки – це скарбниці всіх багатств людського духу.

Г.Лейбніц

6Бібліотека ВПУ № 3 сьогодні є одним із провідних підрозділів училища, яка забезпечує інформацією навчально-виховний процес, є центром розповсюдження знань, духовного та інтелектуального збагачення. Бібліотека допомагає розвивати у читачів інформаційну культуру, творчу думку, здібності, таланти, пізнавальні інтереси; сприяє успішному засвоєнню як програмних, так і позапрограмних вимог, самоосвіті, плідному проведенню дозвілля учнів.

Бібліотека допомагає підвищенню фахової, педагогічної майстерності викладачів, вихователів, майстрів виробничого навчання шляхом популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї. Одним з найголовніших завдань бібліотеки є забезпечення навчально-виховного процесу. Яким же чином допомагає бібліотека учням у цьому питанні? По-перше, видає додому та в читальному залі літературу, по-друге, створює довідковий апарат, де кожен читач може знайти інформацію з будь-якої теми, по-третє, постійно діють виставки літератури на допомогу навчально-виховному процесу, інформаційні списки літератури, тощо.

У бібліотеці постійно ведеться кропітка робота з комплектування навчально-виховної літератури, ретельно відбирається і передплачується науково-періодичні видання. Нові надходження сучасної літератури забезпечують зростання кількості читачів.

Матеріали періодичної преси активно використовуються адміністрацією училища, викладачами, класними керівниками, майстрами виробничого навчання, вихователем гуртожитку.

Бібліотека постійно надає допомогу педагогічному та учнівському колективам у підготовці і проведенні позаурочних заходів.

Читацька активність учнів стимулюється спільною роботою бібліотекаря, викладачів, майстрів. Постійно проводяться групові та індивідуальні бесіди, під час яких учні отримують бібліотечно-бібліографічні знання, інформацію про важливість книги та її роль у житті суспільства.

Протягом останніх років бібліотекарем училища була упорядкована збірка інформаційно-методичних матеріалів “Вчись вчитися”, яка допомагає читачам навчитися самостійно працювати з книгою, підготувати доповідь, написати реферат, наукову роботу, скласти конспект, підготуватися до іспитів.

Нові форми і методи взаємозв’язку бібліотеки та педагогічного колективу вимагають постійного оновлення змісту роботи та диференційованого підходу до обслуговування читачів.

У вищому професійному училищі № 3 м.Чернівці бібліотека покликана бути осередком науки і культури.

Бібліотека… Тиша…Століття…Історія і тисячі імен… Тут зібрані думки, ідеї світу разом із мудрістю віків.

bezymyannyj

Думка про книгу

Про книгу висловлювались видатні люди:

bezymyannyj

“Люди перестають мислити, коли перестають читати” (Д.Дідро)

“Книги – діти розуму” (Джонатан Свіфт)

“Книжки – кораблі думки, що мандрують хвилями часу” (Френсіс Бекон)

“Завдання книг – полегшити, прискорити пізнання життя, а не замінити його”(Я.Корчак)

Без пристрасті до книжки людині недоступні культура сучасного світу, інтелектуальне і емоційне вдосконалення” (В.Сухомлинський)

“Одна мудра книга краща від найбільшого багатства”  –  перське народне прислів’я

“Людина, для якої книжка уже в дитинстві стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, як пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збіднілою, спустошеною” В.Сухомлинський

“Книга – сад, вмещающийся в кармане” – арабське прислів’я

“Дім, в якому немає книг, подібний до тіла, позбутого душі” (Цицерон)

“…Дивною і ненатуральною здається людина, яка існує без книги” (Т.Г.Шевченко)

“Бібліотеки – це скарбниці всіх багатств людського духу” (Г.Лейбніц)

“Читайте! Нехай у вашому житті не буде жодного дня, коли б ви не прочитали хоча б сторінки з нової книги” (К.Паустовський)

 

Виховання патріотизму формами роботи бібліотеки

Патріотичне виховання – це сфера духовного життя,

яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне,

 що любить і ненавидить людина, яка формується.

(В.Сухомлинський)

Велика роль у процесі формування патріотизму у молодого покоління належить бібліотеці навчального закладу. Метою патріотичного виховання бібліотеки є:

бібліотечними формами сприяти становленню громадянина –патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, незалежну, демократичну державу, знати свої права і обов ‘язки, цивілізовано відстоювати їх.

Немає важливішого завдання як виховання нового покоління українців. Без об’єднання зу­силь держави, освітніх установ і громадськості цього зробити неможливо. А головне в цьому – зацікавленість всіх у вихованні високоосвіченої патріотично налаштованої української на­ції, без якої Україна може втратити свою державність.

Роль бібліотеки в національно-патріотичному вихованні учнівської молоді, важливості розвитку національної свідомості, духовної культури, пріоритетні напрями в роботі бібліотек окреслені в Концепції національно-патріотичного виховання.

В бібліотеці училища розгорнута книжково – ілюстративна виставка з оглядом літератури «Патріотизм – основа духовного становлення громадянина України», де педагогічний колектив та учні можуть ознайомитися з літературою та рекомендованими документальними фільмами, присвяченими подіям українського державотворення.

 Краєзнавство як дієвий засіб патріотичного виховання молодого покоління.

«Кожному мила своя сторона»

(Г.Сковорода)

Але одне з чільних місць належить вихованню любові і дбайливого ставлення до рідної землі, – своєї “малої батьківщини”, її історії, поваги до народних традицій і звичаїв, фольклору, любові до рідної природи.

Нема в людини місця дорожчого, ніж те, де вона народилась, землі, на якій зросла… Щоб по-справжньому любити рідний край, його слід добре знати, необхідно вивчати його історію, мову, культуру.

У зв’язку з цим одним з пріоритетних напрямів патріотичного виховання учнів є краєзнавство.

Саме краєзнавча робота  посідає важливе місце в діяльності нашої бібліотеки з тим, щоб за допомогою краєзнавчих матеріалів сприяти вихованню у молодого покоління  патріотизму, національної свідомості, високої моральності.

Бібліотечне краєзнавство – складова частина загального краєзнавства, особливості якого обумовлено специфікою бібліотечної справи.

Його мета – виявити, зібрати і надати для використання всі матеріали, пов’язані за змістом з певною місцевістю, яка для її населення є рідним краєм; забезпечити бібліографічну інформацію за допомогою цікавих форм і методів популяризації краєзнавчої літератури; залучати молодь до активного пізнання рідної землі. Саме в бібліотеці  постійно діють книжкові виставки «Наш край – Буковина» та «Моя Земля  – Земля моїх батьків».

Рекомендований перелік тематичних фільмів , присвячених подіям українського державотворення

( за матеріалами Українського інституту національної пам ‘яті)

Назва картини Рік випуску Режисер Робоча група

Орієнтовний перелік документальних фільмів, які відображають події

Української революції 1917 – 1921 років

1. “Акт Злуки: відтворення історичної правди” 2011 Тарас Каляндрук Львівська державна телерадіокомпанія, Україна
2. “Апельсинова долька” 2004 Ігор Кобрин Студія “ТЕЛЕКОН”, Україна
3. “Герої України. Крути. Перша Незалежність” 2014 Сніжана Потапчук Національна телекомпанія, України
4. “Київ. Епоха переворотів” (з циклу “Історії міста”) 2011 Віталій Загоруйко т/с ГРАВІС, Україна
5. “Легіон. Хроніка Української Галицької Армії 1918–1919” 2015 Тарас Химич “Invert pictures”, Україна
6. “Непрощені. Симон Петлюра” 2007 Віктор Шкурін т/к 1+1, Україна
7. “Обличчя купюри. Михайло Грушевський” 2008 Віталій Загоруйко, Сергій Братішко т/к ТОНІС, Україна
8. “Перший день” 2015 Назарій Шпільчак “Terra Pictures”
9. “Свято Злуки. Політика пам’яті” 2011 Олег Манчура УТ-1, Україна
10. “Українська революція. Втрачена держава” 2007 Сергій Братішко т/к ТОНІС, Україна
11. “Українська революція. За спогадами Всеволода Петріва” 2012–2013 Іван Канівець KVIDEO, Україна
12. “Холодний Яр. Воля України – або смерть!” 2014 Галина Химич ВГО “Не будь байдужим!” та ТОВ “Диваки продакшн”, Україна
13. “Хроніки української революції” 2008 Сергій Братішко Національна телекомпанія України, Україна

Орієнтовний перелік документальних фільмів, які присвячені

проголошенню незалежності Карпатської України (1939 рік)

14. “Срібна Земля. Хроніка Карпатської України 1919–1939” 2012 Тарас Химич “Invert Pictures”, Україна
15. “Собор на крові” 2006 Ігор Кобрин “Телекон”, Україна
16. “Історична правда з Вахтангом Кіпіані: Карпатська державність” 2014 Телеканал ZIK, Україна
17. “Карпатська Україна. Альтернативні уроки історії” 2011 Рух “Не будь байдужим”, Україна
18. “Карпатська Україна” 1942 Каленик Лисюк http://1939.in.ua/video-2/trahedija-karpatskoji-ukrajiny-kalenyk-lysjuk-1939/
19. “1939: Героїчна історія Карпатської України” 15.03.2015 Вахтанг Кіпіані http://www.istpravda.com.ua/videos/2015/03/15/147861/

Орієнтовний перелік документальних фільмів, присвячених

здобуттю Україною незалежності

20. “20 кроків до мрії. Крок 18. Проголошення незалежності України” 2011 Станіслав Дордік Перший Національний, Україна
21. “Україна. Становлення нації. Ч.4. Незалежність” 2008 Єжи Гофман Студія “Зодіак”, Польща
22. “Невідома Україна. Від дисидентства до незалежності” 1993 Ізяслав Стависький, Сергій Сніжний Київнаукфільм, Україна
23. “Невідома Україна. Повернута Самостійність” 1993 Анатолій Карась, Вітай Сегеда Київнаукфільм, Україна
24. “Незалежність. Силовий варіант” 2013 Марк Гресь, Сніжана Потапчук, Олександр Ковш Студія документальних фільмів, Україна
25 “Нескорений” 2000 Олесь Янчук України
26 “ОУН–УПА: війна на два фронти” 2006 Андрій Санченко Україна, т/к НТН
27 “Служба безпеки ОУН. Зачинені двері” 2012 Віталій Загоруйко
28 Серія 3 “Одна доба незалежності”.

Серія 6 “Політика доконаних фактів” з циклу “Собор на крові”

2006  Ігор Кобрин Україна, “Телекон”
29. “Незалежність: український варіант” 2015 А. Нестеренко, А. Якимишин ТРК “Львів”, Україна
30. “Передвісники незалежності України” 2007 Віталій Загоруйко, Сергій Братішко Тоніс, Україна

Співпраця  бібліотеки ВПУ №3 з  обласною книгозбірнею ім.М.Івасюка

Першокурсники  ВПУ№3 відвідали  обласну бібліотеку ім. М.Івасюка з метою ознайомлення з її історією та сьогоденням, її бібліотечними ресурсами: книгами, періодичними виданнями (друкованими та на електронних носіях), інформаційними технологіями та спектром різноманітних послуг.

 З 15 вересня по 26 жовтня у відділі документів з економічних, технічних та природничих наук бібліотеки проходив «Місячник знань», в рамках якого відбулися екскурсії обласною книгозбірнею, проведені огляди літератури, періодичних видань: «Абетка першокурсника», «Журнали – джерело інтелектуальної свободи».